carlineslaats.reismee.nl

De eerste indrukken

Met een rolletje fruitmentos, een Grazia en een Spaans soortige Mr Big naast me in het vliegtuig kan het dan eindelijk beginnen. Op Brussel airport werd ik uitgezwaaid door papa, mama en Stefan. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik heel stoer iedereen een kus gaf en rechtstreeks door de douane liep...
De eerste vlucht ging snel, tijdens de korte tussenstop in Madrid had ik de gate voor de vlucht naar Lima zo gevonden, volg gewoon de hordes Peruaantjes. Na wat vertraging en een vlucht vol turbulentie stap ik 12 uur later uit in Lima. Op het vliegveld word ik opgewacht door een lieve Peruaan die mij naar mijn hostel brengt. De eerste ervaring met het Peruaanse verkeer is meteen goed. Voordringen, toeteren om alles en naar iedereen, afsnijden, alles mag hier.

Het is nog vroeg als ik aankom in het hostel en heb dus nog de hele dag om Lima te bekijken. Morgenvroeg vlieg ik door naar Cuzco. Na een douche ga ik met de kaart onder mijn arm op pad. Het is best een wandeling van het hostel naar het historische centrum van de stad. Daar bezoek ik o.a. de kathedraal van Lima op het plaza de armas, de kathedraal Iglesia San Francisco en ik woon de wisseling van de wacht bij voor het presidentieel paleis. Met orkest en heuse grand battements van de marcherende soldaten word ik een half uur lang vermaakt. Ik loop nog wat door de straatjes, ga nog een kerkje in en dan vind ik het wel weer welletjes. Het is 7 uur tijdsverschil met Nederland dus voor mijn idee is de dag al bijna ten einde terwijl het werkelijk 2 uur ‘s middags is.
Vandaag doe ik het nog even rustig aan. Morgenvroeg maakt Ana om half 6 een ontbijtje voor me en om 6 uur staat de taxi alweer klaar.

Morgen gaat het voor mijn gevoel echt beginnen, in Cuzco en in het gastgezin. Vandaag merkte ik weer dat het Engels hier heel slecht is en mijn Spaans gaat niet verder dan dat ik kan vertellen hoe ik heet. Dat gaat wat worden!

Liefs

Reacties

Reacties

Roy

Carline heel veel plezier! Ik ga je volgen! Leuk om bekende verhalen te lezen ;) als je nog tips nodig hebt, je weet me te vinden!

Xx Roy

Zussie Madelon

Zussie, fijn dat je goed bent aangekomen!! Morgen gaat het dus echt beginnen volgens je gevoel... ¡Que te diviertas!
Weer een hele goede vlucht gewenst en hou ons veel op de hoogte. Leuk om te lezen, dan genieten we een beetje mee!

¡Buen viaje!

Kus van je zus

Annemieke

Hey Carline,

Zo zie ik je nog in het centrum van Geldrop lopen en zo zie ik dat je in Peru bent. Wat gaaf zeg. Ik wens je heel veel succes maar vooral veel plezier toe en maak er een te gekke tijd van.

Liefs Annemieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!