carlineslaats.reismee.nl

'Porque no'

Met onze parasiet nog op zak pakken Tosse en ik de nachtbus naar Arequipa. Door een ziekenhuisverblijf van Tosse, ook een parasiet, hebben we de plannen iets moeten wijzigen voor het weekend. Het eigenlijke plan was om een dagje in Arequipa te blijven en daarna een trekking van 3 dagen te maken door de Colca Canyon. Dat leek ons naar omstandigheden geen heel verstandig plan. De trip is met een dag verkort en we hebben gekozen om toch een 2daagse tour te boeken voor de Colca Canyon. Zondagochtend vroeg komen we aan in Arequipa, na nog een uurtje slaap in een hostel laten we ons afzetten bij vulcano viewpoint, waar je een uitzicht heb op de 3 vulkanen van Arequipa. We wandelen terug naar de stad en bezoeken het museum waar het Inca meisje Juanita ligt. (ze werd in 2001 gevonden op een van de vele vulkanen, totaal bevroren en nog in goede staat. Het chicabier konden ze in haar maag nog vinden. Ze werd 400 jaar geleden geofferd om de goden van de vulkaan gunstig te stemmen).
De volgende dag start de tour. (Na voor mij een koude douche met daarna een heerlijk warme douche voor Tosse). We rijden naar Chivay en stoppen onderweg een aantal keer in het nationaal park vol met vicunas, alpaca’s, llama’s, het hoogtste punt van 4900m en uitzicht op de besneeuwde bergtoppen. Na de lunch in Chivay gaan we naar de hot springs. Wat is het heerlijk om langer dan 3 minuten warm water te hebben en je daadwerkelijk onder te kunnen dompelen. Terug in het dorp vragen we een soort spaceshuttle tuk-tuk chauffeur of die ons voor een paar sol rond wilt rijden in het dorpje. Hij neemt deze taak heel serieus en terwijl het donker wordt scheuren we rond. Hij rijdt ons naar alle belangrijke plekken in het dorpje en als een ware tourguide krijgen we een rondleiding. De volgende dag gaan we verder naar de Colca Canyon met belangrijkste attractie Condor viewpoint. ’s Ochtends stijgen de condors op vanuit hun nesten in de canyon en cirkelen omhoog op de warme luchtstroom om op zoek te gaan naar eten. Ze scheren langs boven je hoofd met een prachtig uitzicht op de achtergrond. De omgeving van Colca Canyon is soms net alsof je in een schilderij staat, zo mooi! Een zeer geslaagd weekend. ’s Avonds pak ik de nachtbus terug naar Cusco voor weer een weekje werk in de kliniek.

Mijn laatste week in Cusco is inmiddels ook een feit. Deze week staat het Inti Raymi feest op de agenda. Het is de geboorte van de stad Cusco en het belangrijkste feest van de stad. Reden voor een maand vol feest, er gaat geen dag meer voorbij zonder praalwagens, dansen op straat, optochten en concerten.
Machupicchu is mijn volgende bestemming. Ik ga de Inca Trail lopen, een trekking van 4 dagen over het originele Inca pad met als eindpunt de verborgen stad. Vier dagen wandelen, kamperen en (van horen zeggen) een fantastisch uitzicht. (met waarschijnlijk om de hoek, de man met de hamer). Hierna zal ik richting Ica vertrekken waar ik met Tosse de laatste week samen reis en ook samen het vliegtuig weer naar huis pak.

Maar eerst nog een paar dagen werken in de kliniek, het Inti Raymi feest en genieten van de laatste dagen in Cusco met onze groep!

Liefs

Dick

Zeg ik dacht dat je ging om stage te doen, maar dit lijkt meer op een vakantie. Als je hier nou een verslag van maakt geldt het misschien ook als een scriptie, ha ha!
Geniet van het uitzicht, laat die parasiet maar thuis en goeie reis terug nar huis. Benieuwd naar de fotos.

Ineke

Hoi Carline, je beschrijft het zo levendig en leuk dat je geen foto's nodig hebt! Jammer dat het bijna voorbij is, maar in ieder geval een ervaring om nooit te vergeten! Veel plezier nog en goede reis terug en laat parasiet maar waar hij thuishoort (Peru!)